Buletin Informativ #1

RoJAM2.0 17 PE SCURT

RoJAM 2.0 este a doua jamboree națională din ultimii 5 ani și unul dintre cele mai mari evenimente ale noastre. Aflat la cea de a doua ediție, ne propunem ca la RoJAM2.0 17 să creăm un program orientat spre Identifcarea de soluții pentru dezvoltarea durabilă a comunităților locale, precum și pe încurajarea și promovarea  diversității în societatea românească.

Deoarece tehnologia și mediul în care trăim se dezvoltă continuu, trebuie să ne adaptăm constant noilor condiții. De aceea, e nevoie să învățăm lucruri precum gândirea critică și în perspectivă, dezvoltarea de conexiuni sau învățarea autodirecționată, pentru a fi gata oricând pentru noi provocări.

RoJAM2.0 17 va cuprinde 10 zile pline de activităţi cercetășești care au ca scop dezvoltarea de competenţe și abilităţi de viaţă relevante provocărilor pe care societatea de azi le ridică în faţa tinerilor. Printre cele mai importante activități se numără: 

  • Târgul de Educație Non-Formală
  • Satul Dezvoltării Durabile
  • Promovarea diversității
  • Viitorul începe azi
  • Trasee montane în Piatra Craiului, Postăvaru sau Bucegi
  • Descoperirea orașului Brașov
  • Ateliere de autocunoaștere
  • Ateliere de tehnici cercetășești
  • Schimb de bune practici între grupurile locale
  • Aria credințelor și religiilor

RoJAM2.0 17 va însemna esența cercetășiei trăită din plin alături de ce mai dragi prieteni și nu va fi completă fără tine.
Vino la RoJAM2.0 17 să schimbi perspectiva! 

CÂND? CINE? UNDE?

Pregătiți-vă calendarele!

RoJAM2.0 17 va avea loc în perioada 4-15 august 2017.

Cine poate participa?

RoJAM2.0 17 se adresează temerarilor, eXploratorilor, seniorilor și liderilor care la momentul începerii jamboreei vor avea minimim 6 luni de cercetășie. 

Înscrierile pentru temerari și eXploratori se vor face pe patrule de 4-9 membri și vor fi obligatoriu însoțite pe toată durata jamboreei de un lider.

Pre-jamboree, programul seniorilor include un camp itinerant de 3 zile în perioada 1-4 august. În acest timp, aceștia vor pregăti una sau mai multe activități pe care le vor desfășura în camp, împreună cu ceilalți participanți.

Ne vedem la Cristian!

În 2017, toate drumurile duc la Cristian. La doar 6 km. de Brașov, și la 15 km. de Bran, Cristian este o localitate înfiinţată in prima jumătate a secolului al XIII-lea de către coloniştii germani (ulterior deveniţi saşi).  În apropierea Cristianului, se află o pădure de stejari, unii dintre ei având peste 400 de ani. Aceasta este declarată monument al naturii, și reprezintă ultima rămăşiţă a unei vechi păduri ce se întindea în această zonă a Ţării Bârsei (de aici provine şi simbolul care se află pe stema Cristianului). Pădurea de stejari va fi locul pe care, timp de 10 zile, îl vom numi acasă. 

ÎNSCRIERI

Înscrierile la RoJAM2.0 17 se vor face prin intermediul aplicației disponibile pe site-ul www.rojam.ro. Pentru temerari și eXploratori, înscrierea se va face pe patrule, de către liderul însoțitor.  Seniorii se vor înscrie individual. 

Etapele înscrierii:

1. Accesarea aplicației cu ajutorul contului ONCR

Aplicația se va lansa de pe site-ul www.rojam.ro, accesând butonul - Înscrieri - din meniu. Apoi, aceasta va solicita logarea utilizatorului cu contul ONCR. 

2. Înscrierea unei patrule

Liderul însoțitor trebuie doar să completeze numele patrulei și să bifeze din listă cercetașii care doresc să participe la RoJAM2.0 17. Aplicația va prelua apoi toate informațiile despre cercetași din softul ONCR. Astfel, înainte de a înscrie o patrulă, verificați ca toate informațiile să fie completate în soft și acestea să fie actualizate.

De asemenea, pentru a putea înscrie o patrulă, e nevoie ca toți membrii să aibă cotizația plătită la zi.
În cazul în care un cercetaș nu apare în listă, înseamnă că nu are cotizația plătită și nu poate fi înscris până când problema nu e remediată.

Liderul poate opera modificări în componența patrulei (adăugarea/eliminarea cercetașilor) cu ajutorul aplicației.

Aplicația se va lansa de pe site-ul www.rojam.ro, accesând butonul - Înscrieri - din meniu. Apoi, aceasta va solicita logarea utilizatorului cu contul ONCR. 

3. Înscrierea individuală a unui senior

Seniorii se pot înscrie individual, accesând aplicația cu ajutorul contului ONCR (vezi etapa 1) și alegând din meniul aplicației opțiunea - Înscriere individuală - Seniorul trebuie numai să bifeze opțiunea sa, aplicația urmând să preia toate datele din softul ONCR. 

4. Plata contribuției de participare

După achitarea taxei de înscriere prin transfer bancar, liderul însoțitor va bifa în aplicație plățile efectuate. Pentru acest lucru, acesta trebuie să acceseze din meniul Înscrieri butonul Înscrierile mele, iar mai apoi butonul Plăți. Apoi, pentru fiecare membru al patrulei, liderul însoțitor va selecta plata efectuată. Salvarea modificărilor în aplicație se va face apăsând butonul - Adaugă plată - din josul paginii.

Seniorii vor urma aceiași pași descriși mai sus pentru a adăuga plata taxei/ratei în aplicație.

5. Validarea înscrierii

Validarea înscrierii se va face de către departamentul financiar al RoJAM2.0 17, odată ce banii aferenți taxei achitate au intrat în contul proiectului. 

Contribuția de participare:

temerari și eXploratori 15.09 - 31.12 2016 450 lei 40% la înscriere
30% până în 15 martie 2017
30% până în 15 iunie 2017
1.01 - 15.03 2017 500 lei 70% la înscriere
30% până în 15 iunie 2017
16.03 - 15.06 2017 550 lei Plata integrală la înscriere
seniori 15.09 - 31.12 2016 150 lei 40% la înscriere
30% până în 15 martie 2017
30% până în 15 iunie 2017
1.01 - 15.03 2017 200 lei 70% la înscriere
30% până în 15 iunie 2017
16.03 - 15.06 2017 250 lei Plata integrală la înscriere
lideri însoțitori 15.09.16-15.06.17 250 lei *la fel ca în cazul patrulei pe care o însoțește
staff 15.09.16-15.06.17 100 lei Plata integrală la înscriere

Informații cont RoJAM2.0 17

Sumele aferente taxei de participare se vor depune în contul dedicat proiectului, având următoarele date: 

PROIECT ROJAM 2.0 17 RON
RO49BTRLRONCRT033228121B

În momentul efectuării unei plăți, liderul însoțitor trebuie să menționeze în ordinul de plată următoarele informații: 

  • Centrul Local
  • Oraș
  • Numele patrulei pentru care se achită taxa
  • Numărul de membri/patrulă pentru care se achită taxa
  • Numărul de lideri însoțitori pentru care se achită taxa

HAI ÎN ECHIPĂ!

Pentru un eveniment așa de mare, e nevoie de o echipă pe măsură. De aceea, RoJAM2.0 17 e șansa ta de a te pune în valoare și o ocazie perfectă să pui în practică tot ce ai încîțat până acum la cercetași.

Cum ajungi în echipa RoJAM2.0 17?

Un prim pas este completarea formularului de pe site (www.rojam.ro) în care ne poți povesti care sunt cele mai incredibile lucruri pe care le faci tu la cercetași. Apoi vei primi o confirmare prin care să știi că aplicația ta a ajuns la noi.

În momentul în care e nevoie de ajutor și tu ești persoana potrivită, vei fi contactat de cineva de la departamentul de resurse umane. Dacă răspunsul nostru întârzie să apară, înseamnă că asteptăm să se ivească o sarcină care să ți se potrivească perfect, prin care să poți să îți pui în valoare abilitățile și punctele tale forte.

Nu uita să verifici din când în când site-ul și pagina de facebook a RoJAM2.0 17 pentru apeluri specifice pentru poziții din staff neocupate.

Te invităm să te alături echipei noastre să SchimbămPerspectiva în cercetășia din România și din Europa!

Ambasadorii RoJAM2.0 17

Ambasadorii RoJAM2.0 17 sunt puntea de legătură dintre echipa de proiect și centrele locale. Ei sunt primii care află noutăți despre jamboree și le transmit celorlalți cercetași.

În același timp, ambasadorii vor beneficia de un program de formare în domeniul comunicării și al promovării imaginii cercetășiei în mediul intern și extern.

Dacă centrul tău local nu are încă ambasador și îți dorești să fii tu cel care îl reprezintă, scrie-ne pe adresa de mail rojam@scout.ro