Buletin Informativ #2

CONDIȚII DE PARTICIPARE

RoJAM2.0 17 schimbă perspectiva modalității de înscriere la evenimentele naționale. Aplicația de înscriere RoJAM2.0 17 (pe care o puteți accesa la app.rojam.ro sau direct din meniul principal al site-ului rojam.ro) preia din softul ONCR toate informațiile referitoare la participanți. Așadar, avem rugămintea ca înainte de a înscrie patrulele să verificați și să actualizați datele din soft.

RoJAM2.0 17 este un eveniment dedicat temerarilor, eXploratorilor și seniorilor. Pentru ca programul să se poată desfășura conform cu planificarea echipei de programe, vă rugăm să respectați condițiile de participare pentru fiecare ramură de vârstă și rol în Jamboree, prezentate în tabelul de mai jos.

temerari temerari în soft la momentul înscrierii, minim 11 ani în RoJAM2.0 17
eXploratori eXploratori în soft la momentul înscrierii, minim 15 ani în RoJAM2.0 17
seniori peste 19 ani la momentul desfășurării RoJAM2.0 17
lideri însoțitori peste 18 ani și minim 1 an de experiență ca lider
staff peste 19 ani la momentul desfășurării RoJAM2.0 17

Având în vedere limitările pe care ni le impun bugetul și structura proiectului (program și administrație), numărul maxim de participanți pentru RoJAM2.0 17 este de 1200:

950 200 30 20
temerari și eXploratori români temerari și eXploratori străini seniori români seniori străini

Contribuția de participare:

temerari și eXploratori 15.09 - 31.12 2016 450 lei 40% la înscriere
30% până în 15 martie 2017
30% până în 15 iunie 2017
1.01 - 15.03 2017 500 lei 70% la înscriere
30% până în 15 iunie 2017
16.03 - 15.06 2017 550 lei Plata integrală la înscriere
seniori 15.09 - 31.12 2016 150 lei 40% la înscriere
30% până în 15 martie 2017
30% până în 15 iunie 2017
1.01 - 15.03 2017 200 lei 70% la înscriere
30% până în 15 iunie 2017
16.03 - 15.06 2017 250 lei Plata integrală la înscriere
lideri însoțitori 15.09.16-15.06.17 250 lei *la fel ca în cazul patrulei pe care o însoțește
staff 15.09.16-15.06.17 100 lei Plata integrală la înscriere

Informații cont RoJAM2.0 17

Sumele aferente taxei de participare se vor depune în contul dedicat proiectului, având următoarele date: 

PROIECT ROJAM 2.0 17 RON
RO49BTRLRONCRT033228121B

În momentul efectuării unei plăți, liderul însoțitor trebuie să menționeze în ordinul de plată următoarele informații: 

  • Centrul Local
  • Oraș
  • Numele patrulei pentru care se achită taxa
  • Numărul de membri/patrulă pentru care se achită taxa
  • Numărul de lideri însoțitori pentru care se achită taxa

PRINCIPII RoJAM2.0 17

Programul RoJAM2.0 17 se pliază pe nevoile unei lumi aflate într-o continuă dezvoltare și transformare. Prin activitățile pe care RoJAM2.0 17 le oferă, vrem să ajutăm cercetașii să devină agenți ai schimbării și să schimbe perspectiva în comunitățile din care fac parte. Programul jamboreei are la bază 4 principii:

ECHIPA RoJAM2.0 17

Viitorul

Dintre elementele care au apărut tot mai mult în societatea de astăzi și care este folosit constant face parte tehnologia, atât în dezvoltarea socială cât și în cercetare și inovație. De aceea, din programul RoJAM2.0 17 nu vor lipsi activități prin intermediul cărora cercetașii să interacționeze cu dispozitive și gadget-uri de ultimă generație.

Dezvoltarea durabilă

Într-o lume care se schimbă mai rapid ca niciodată, ne bazăm pe educație ca să reușim să facem față tuturor noutăților și provocărilor pe care le întâlnim. Cercetășia completează educaţia tânărului primită în familie și școală, dezvoltând cunoașterea de sine, necesitatea de a participa, de a explora, de a descoperi, de a ajuta. După ce vor participa la RoJAM2.0 17, cercetașii vor fi mai pregătiți să se implice în comunitățile lor locale și mai motivați să urmeze îndemnul lui Baden Powell de a lăsa lumea puțin mai bună decât era atunci când au găsit-o.
La RoJAM2.0 17 vom căuta soluții pentru probleme actuale precum încălzirea globală, risipa de alimente, necesitatea dezvoltării surselor alternative de energie etc.

Implicarea locală

Ca o continuare a dezvoltării durabile, RoJAM2.0 17 va fi o oportunitate pentru cercetași de a interacționa cu persoane și organizații care se implică activ în comunitățile locale și care, folosind soluții inovative, le ajută să se dezvolte cu respect față de om și mediu sau printr-o alocare eficientă de resurse. Ne dorim ca pornind de la ideile dezbătute în cadrul atelierelor, cercetașii să devină agenți ai schimbării în comunitățile lor locale și să se implice în implementarea de proiecte la nivel local.

Diversitate

Pentru că „cercetașul e frate cu tot cercetașul” și că ne respectăm unii pe alții celebrând diferențele dintre noi, cercetașii contribuie la educarea întregii populații pentru a învăța să aprecieze diversitatea, să își schimbe atitudinea și comportamentul față de diferite grupuri pe care le-ar putea discrimina din cauza stereotipurilor și a prejudecăților. Vedem cercetăşia în România ca pe o mişcare pozitivă, unită, deschisă tuturor, parte a Mişcării Scout prin valorile şi principiile pe care se bazează. Astfel, în cadrul RoJAM2.0 17 vor avea loc activități prin care să învățăm să apreciem diversitatea și cum să o promovăm în comunitățile din care face parte. 

Statutul Organizației Mondiale a Mișcării Scout accentuează latura educațională a organizației. De aceea, RoJAM2.0 17 va însemna mai mult decât un prilej de a ne întâlni cu prieteni vechi și de a lega noi prietenii. Este o ocazie de a învăța lucruri noi, de a dezbate idei și de a ne dezvolta noi competențe. Astfel, odată cu RoJAM2.0 17 ne dorim să oferim cercetașilor o șansă de a învăța ce înseamnă un proiect de o așa amploare, implicându-se direct în organizarea jamboreei. Pentru că „cel mare îl ajută pe cel mic”, cea mai mare parte a echipei de organizare este formată din tineri cercetași, mentorați de cercetași cu experiență în organizarea de proiecte. În acest fel, RoJAM2.0 17 crește noile generații de lideri, contribuind în acest fel la dezvoltarea sustenabilă a organizației.
Pentru că RoJAM2.0 17 este alcătuit din suma experiențelor fiecărui cercetaș, ne dorim să nu limităm jamboreea la cele 10 zile de camp. De aceea declarăm anul 2017 anul schimbării de perspectivă și încurajăm toate centrele locale să ni se alăture și să desfășurăm împreună activități cercetășești, ghidate de principiile RoJAM2.0 17.
Gata oricând!

RoJAM2.0 17 înseamnă, înainte de toate, oameni - oameni care își dedică voluntar din timpul lor liber pentru a se pune la dispoziția celorlalți și pentru a clădi împreună bazele pentru cea mai frumoasă experiență a anului cercetășesc 2017.

Lucrul în grupuri mici ne este specific nouă, cercetașilor, și pentru că ne descurcăm așa de bine în patrule, jamboreea va fi „construită” de o mulțime de patrule sau departamente, a căror activitate este ghidată de o echipă de management. Ne dorim să nu ne pierdem în ierarhii și structuri verticale de management și credem că fiecare membru al echipei RoJAM2.0 17 poate contribui în egală măsură la conturarea experienței proiectului. De aceea, înainte de a lua o decizie cu privire la ROJAM2.0 17, ne străduim să găsim cât mai multe soluții și idei de la mai multe echipe care au expertiză în domeniul/aria respectivă.

Astfel, organigrama echipei este mai degrabă desfășurată pe orizontală, decât pe verticală. Cu toate acestea, distingem 3 nivele de management: mov, galben/portocaliu și albastru.

  • Nivelul mov reprezintă partea strategică a echipei RoJAM2.0 17 și are periodic consultări cu Consiliul Director al ONCR, jamboreea fiind un proiect strategic al organizației.
  • Nivelul portocaliu și cel galben reprezintă partea executivă a echipei RoJAM2.0 17 și, cu toate că au culori diferite sunt de același nivel ierarhic, fiecare coordonator de departament răspunzând direct coordonatorului RoJAM2.0 17. Diferența între cele două se referă la autonomia decizională. Coordonatorii de la nivelul portocaliu au o autonomie mai mare în ceea ce privește managementul activității lor, dat fiind specificul activității departamentului și al expertizei necesare în acel domeniu.
  • Membrii echipei RoJAM2.0 17 din nivelul albastru reprezintă partea responsabilă de implementarea efectivă a proiectului și răspund direct coordonatorului de departament (coordonatorilor de nivel galben, respectiv portocaliu).

Echipele RoJAM2.0 17 sunt dinamice, iar până la momentul jamboreei vor deveni din ce în ce mai dezvoltate. De aceea, dacă decideți să schimbați perspectiva împreună cu noi, vă invităm să urmăriți secțiunea „Hai în echipă” de pe site-ul www.rojam.ro pentru apelurile pentru poziții specifice în echipele jamboreei sau pentru a vă înscrie ca voluntari.

Înscrierea ca voluntar pentru echipele RoJAM2.0 17 se poate face completând formularul de pe site. Odată intrați în baza de date a proiectului, departamentul de resurse umane va potrivi abilitățile voastre cu nevoile transmise de către celelalte echipe și vă va contacta pentru a vă propune o echipă în care să vă implicați (la momentul în care o echipă cere sprijinul altor voluntari).

În momentul actual avem deschise următoarele poziții în echipele RoJAM2.0 17:
• coordonator responsabilitate financiară
• membru în echipa de responsabilitate financiară


RoJAM2.0 17 încurajează cercetașii să se implice în pregătirea și implementarea evenimentului și în afara echipei de organizare prin 2 inițiative: Ambasadorii RoJAM2.0 17 și RoJAM Band.


Ambasadorii RoJAM2.0 17 sunt cercetași (eXploratori sau seniori) desemnați de către centrele locale pentru a menține legătura cu echipa de imagine și comunicare a evenimentului și sunt primii care află informații despre RoJAM2.0 17. Responsabilitatea lor este de a disemina în centrul lor local noutățile despre Jamboree și de a transmite echipei de proiect nevoile centrelor locale precum și ideile lor de activități pentru RoJAM2.0 17.


RoJAM Band este un proiect pentru cercetașii talentați pe care, cu ajutorul lui Nicu Romaniuc, îi vom aduce pe scena RoJAM2.0 17 să ne anime și să ne încânte la ceremoniile de deschidere și de închidere.

DIN CULISELE PROGRAMULUI

O jamboree este unul din cele mai importante evenimente din întreaga experiență cercetășească, așa că ne dorim ca programul pe care îl pregătim să fie pe măsura așteptărilor tuturor. Începând cu acest buletin informativ vă vom prezenta câteva detalii despre programul pe care îl pregătim la RoJAM2.0 17. 

#GlobalDevelopmentVillage

Începem seria Din culisele programului cu GDV care, nu este altceva decât acronimul pentru Global Development Village sau satul dezvoltării durabile. Dar deja știați asta pentru că într-o lume globalizată, oamenii au învățat să dezvolte un limbaj comun pentru a facilita transmiterea de informații.

Această arie a programului ne invită pe toți să schimbăm perspectiva în felul în care privim lumea. Dacă la școală toate informațiile sunt puse în „sertărașe” diferite și segmentate pe capitole, subcapitole și discipline distincte care, aparent, nu au nicio legătură unele cu celelalte, la GDV vom învăța cum, asemeni unui sat, lucrurile sunt interconectate.

Ne dorim ca după ce participați la atelier să vă spuneți cu toții „aha, acum înțeleg” și să observați mult mai ușor legăturile între sistemele care ne înconjoară. Un mare psiholog definea inteligența ca abilitatea oamenilor de a face legături între lucruri. Ei bine, după GDV, veți putea spune că sunteți mai inteligenți. Și cum oamenii inteligenți nu se mulțumesc să rămână simpli spectatori ai lumii, la GDV veți învăța cum să reacționați la această lume într-o continuă schimbare cu responsabilitate și solidaritate.

Global Development Village va însemna 12 ateliere care vor avea loc simultan, grupate în 3 mari domenii: economic, mediu și social. Legăturile între ele le vom descoperi împreună la RoJAM2.0 17, alături de Iuliana Rada, Cătălina Murariu și echipa lor.